Regulamin
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO "BROMARKT" Mateusz Kasprzak
Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, sposób świadczenia usług drogą elektroniczną i sprzedaży prowadzonej za pośrednictwem Sklepu Internetowego Bromarkt dostępnego pod adresem: www.bromarkt.pl. Sklep prowadzi Mateusz Kasprzak prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą Bromarkt MATEUSZ KASPRZAK, ul. Kępińska 17A, 98-400 Kuźnica Skakawska, wpisany do Ewidencji Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Urząd Miejski w Wieruszowie, REGON: 364445243, NIP: 9970154079.
I. INFORMACJE OGÓLNE
- Przedmiotem działalności Sklepu jest sprzedaż mebli, artykułów wyposażenia wnętrz oraz ich składanie i montaż.
- Niniejszy Regulamin skierowany jest do konsumentów i przedsiębiorców korzystających ze Sklepu Internetowego, chyba że postanowienia Regulaminu stanowią inaczej.
- Umowa Sprzedaży zawierana jest zgodnie z prawem polskim i w języku polskim. Sklep realizuje Zamówienia tylko na terenie Polski.
- Składając zamówienie w sklepie Klient akceptuje niniejszy Regulamin.
- Wszystkie oznaczenia Produktów i ich nazwy są użyte w celach identyfikacyjnych i mogą być zastrzeżonymi znakami towarowymi, na które osobom uprawnionym udzielono prawa ochronnego.
- Dane osobowe podane w Formularzu Rejestracji i dalszej korespondencji elektronicznej, listownej lub telefonicznej są przetwarzane przez Bromarkt do celów realizacji Zamówienia i wykonania Umowy Sprzedaży.
- Produkty znajdujące się na stronie Sklepu wraz z podanymi cenami nie stanowią oferty, lecz zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
- Wszystkie podane ceny wyrażone są w złotych polskich i zawierają podatek od towarów i usług (VAT) w wysokości określonej odrębnymi przepisami.
II. DEFINICJE
- Dzień Roboczy – dzień od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Klient - osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną - która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży.
- Formularz Rejestracji – formularz dostępny w Sklepie umożliwiający utworzenie Konta.
- Formularz Zamówienia – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do koszyka elektronicznego oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży.
- Sklep – sklep internetowy Bromarkt dostępny pod adresem: www.bromarkt.pl.
- Bromarkt/Usługodawca – Mateusz Kasprzak prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą Bromarkt MATEUSZ KASPRZAK, ul. Kępińska 17A, 98-400 Kuźnica Skakawska, wpisany do Ewidencji Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Urząd Miejski w Wieruszowie, REGON: 364445243, NIP: 9970154079, adres e-mail: biuro@bromarkt.pl, tel.: +48 880 370 370.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu określająca szczegółowe warunki sprzedaży, w tym sposób dostawy i płatności Produktu zawierana albo zawarta pomiędzy Bromarkt a Klientem.
- Usługa Elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu i niebędąca Produktem.
- Usługobiorca - osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną - korzystająca lub zamierzająca korzystać z Usługi Elektronicznej.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i mające na celu zawarcie Umowy Sprzedaży.
- Konto – Usługa Elektroniczna, oznaczony indywidualną nazwą/loginem i hasłem/pinem podanym przez Klienta, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Bromarkt, w którym gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
- Kodeks Cywilny – ustawa Kodeks Cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.
- Ustawa o Prawach Konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta
- Produkt – meble oraz artykuły wyposażenia wnętrz; szczegółowy asortyment Produktów znajduje się na stronie internetowej Sklepu.
- Newsletter – Usługa Elektroniczna, elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Usługobiorcom automatyczne otrzymywanie od Usługodawcy cyklicznych treści newsletter zawierających informacje o Produktach, nowościach i promocjach w Sklepie.
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy – oświadczenie stanowiące załącznik nr 1 do Regulaminu.
III. USŁUGI ELEKTRONICZNE DOSTĘPNE W SKLEPIE
- W Sklepie dostępne są następujące Usługi Elektroniczne: Konto, Formularz Zamówienia oraz Newsletter.
- W celu korzystania z Konta Usługobiorca powinien:
- wypełnić Formularz Rejestracji,
- zaakceptować wymagane zgody,
- kliknąć pole “Załóż Konto”, oraz
- potwierdzić utworzenie Konta klikając w link przesłany na podany przez Usługobiorcę adres e-mail.
- W Formularzu Rejestracji Usługodawca podaje następujące dane: imię i nazwisko/nazwa firmy, adres,
- e-mail, numer telefonu, hasło, NIP (dotyczy firmy).
- Usługa Elektroniczna Konto świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Usługobiorca może w każdej chwili i bez podania przyczyny usunąć Konto poprzez wysłanie takiego żądania na adres email: biuro@bromarkt.pl lub pocztą tradycyjną na adres Sklepu.
- Formularz Zamówienia – korzystanie z Formularza Zamówienia rozpoczyna się od momentu dodania przez Usługobiorcę pierwszego Produktu do koszyka elektronicznego w Sklepie.
- W celu złożenia Zamówienia Klient powinien:
- wypełnić Formularz Zamówienia,
- zaakceptować wymagane zgody wskazane w Formularzu Zamówienia,
- kliknąć pole “Akceptuję, zamawiam i płacę” .
- W Formularzu Zamówienia Klient podaje następujące dane: imię i nazwisko/nazwa firmy, adres, e-mail, numer telefonu, hasło, NIP (dotyczy firmy), dane dotyczące Umowy Sprzedaży tj. Produkt, ilość Produktów, miejsce i sposób dostawy/odbioru Produktu, sposób płatności.
- Usługa Elektroniczna Formularz Zamówienia świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia bądź zakończenia przez Klienta procesu zamówienia Produktu przed jego skutecznym złożeniem.
- W celu zapisania się do usługi Newslettera należy:
- wypełnić Formularz Rejestracji,
- zaakceptować wymagane zgody,
- kliknąć pole “Zarejestruj się”, oraz
- potwierdzić wolę zapisania się na Newsletter klikając w link przesłany na podany przez Usługobiorcę adres e-mail.
- Usługa Elektroniczna Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Usługobiorca może w każdej chwili i bez podania wypisać się z Newslettera poprzez kliknięcie w link umieszczony w wiadomości e-mail do Klienta lub wysłanie takiego żądania na adres email: biuro@bromarkt.pl. albo pocztą tradycyjną na adres Sklepu.
- Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca: komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu, dostęp do poczty elektronicznej, przeglądarka internetowa w aktualnej wersji. Zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024x768, włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługa Javascript.
- 12.Usługobiorca jest zobowiązany do:
- podania danych zgodnych ze stanem faktycznym,
- niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,
- korzystania ze Sklepu w sposób niezakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
- korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z przepisami obowiązującego prawa oraz postanowieniami Regulaminu.
IV. WARUNKI ZAWARCIA UMOWY SPRZEDAŻY
- Umowa Sprzedaży może zostać zawarta w następujący sposób:
- poprzez złożenie Zamówienie w Sklepie, w sposób określony w pkt. III ust. 6 Regulaminu,
- poprzez wysłanie wiadomości na adres: e-mail: biuro@bromarkt.pl.
- telefonicznie pod numerem: +48 880 370 370 dostępnym od poniedziałku do piątku od 9:00 do 17:00 (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy); opłata jak za połączenie standardowe wg. cennika właściwego operatora.
- Złożenie Zamówienie w sposób określony w ust. 1 lit. a) powyżej jest oświadczeniem Klienta o chęci dokonania zakupu Produktu. Klient składa Bromarkt ofertę sprzedaży, przy czym jej akceptacja przez Bromarkt, a tym samym zawarcie Umowy Sprzedaży na odległość następuje w momencie zmiany statusu Zamówienia na “W trakcie realizacji” przez Bromarkt. Bromarkt informuje Klienta o przyjęciu Zamówienia do realizacji oraz o zmianie statusu Zamówienia poprzez wysłanie wiadomości e-mail do Klienta.
- Złożenie Zamówienia w sposób określony w ust. 1 lit. b) lub c) powyżej powinno określać co najmniej: Produkt oraz jego cenę. Przyjęcie Zamówienia do realizacji następuje poprzez złożenie Klientowi oświadczenia przez Bromarkt o przyjęciu Zamówienia do realizacji najpóźniej w ciągu następnego Dnia Roboczego liczonego od chwili dostarczenia Zamówienia do Bromarkt. Z chwilą otrzymania przez Klienta oświadczenia, o którym mowa wyżej zostaje zawarta Umowa Sprzedaży. W przypadku zamówienia złożonego w sposób określony w ust. 1 lit. b) powyżej, Bromarkt dodatkowo potwierdza przyjęcie Zamówienia do realizacji poprzez wysłanie wiadomości na adres e-mail podany przez Klienta.
- Cena Produktu widoczna na stronie Sklepu podana jest w złotych polskich i jest wiążąca w chwili złożenia Zamówienia przez Klienta.
- Cena widoczna na stronie Sklepu nie obejmuje kosztów dostawy ani innych opłat i prowizji związanych z wybranym sposobem płatności. O łącznej cenie Produktu będącego przedmiotem Zamówienia, a także o kosztach dostawy (w tym opłatach za transport, dostarczenie, usługi pocztowe) oraz o innych kosztach dotyczących Zamówienia, Klient informowany jest na stronie Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli zawarcia Umowy Sprzedaży.
- W przypadku gdy na moment złożenia Zamówienia nie można ustalić wysokości opłat, o których mowa w ust. 5 powyżej, Klient informowany jest o obowiązku ich uiszczenia.
- Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści Umowy Sprzedaży następuje poprzez udostępnienie Regulaminu na stronie Sklepu, przesłanie Klientowi wiadomości, o której mowa w ust. 2 lub 3 powyżej oraz dołączenie do przesyłki dowodu zakupu (paragonu lub faktury VAT) i wydruku Zamówienia. Treść Umowy Sprzedaży jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Sklepu.
- W przypadku sprzedaży Produktów promocyjnych lub wyprzedażowych, których ilość jest ograniczona, realizacja Zamówień uzależniona jest od kolejności wpływu Zamówienia do Sklepu.
V. SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT
- W Bromarkt obowiązują następujące metody płatności:
- przelew na rachunek bankowy Bromarkt w Banku Santander Bank Polska S.A., nr rachunku bankowego: 19 1090 2398 0000 0001 3472 7196,
- kartą płatniczą w siedzibie sklepu bądź u kierowcy,
- pobranie kurierskie, przy odbiorze Produktu w miejscu wskazanym przez Klienta, przy czym w tym przypadku wymagana jest uprzednia akceptacja takiej formy płatności przez Bromarkt,
- płatność elektroniczna za pośrednictwem IdoPay lub PayU,
- kredyt konsumencki na towary i usługi, dostępny w PayU lub Credit Agricole.
- Niektóre z form płatności obciążone są dodatkową prowizją, np. karty płatnicze, pobrania kurierskie itd. Informacja o wysokości ewentualnej prowizji lub opłaty dostępna jest na stronie Sklepu lub w wiadomości e-mail potwierdzającej Zamówienie.
VI. KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY ORAZ ODBIORU PRODUKTU
- Zamówienie zostanie zrealizowane wyłącznie pod warunkiem prawidłowego złożenia Zamówienia, w sposób opisany w pkt. IV ust. 1-3 Regulaminu oraz w razie potrzeby dokonania przez Klienta zapłaty zaliczki w wysokości wskazanej w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli zawarcia Umowy Sprzedaży oraz w potwierdzeniu Zamówienia, o którym mowa w pkt. IV ust. 2 lub 3 Regulaminu.
- W przypadku Zamówienia mebli kuchennych lub blatów, Klient jest zobowiązany do wpłaty zaliczki w wysokości minimum 50% wartości Produktu lub opłacenia Zamówienia w całości w terminie 5 dni kalendarzowych od daty złożenia Zamówienia.
- Bromarkt zastrzega sobie prawo anulowania Zamówienia, w przypadku niedokonania płatności zaliczki w ciągu 5 Dni Roboczych od złożenia Zamówienia.
- Klient może dokonać zapłaty całej wartości Zamówienia z góry.
- Bromarkt zastrzega sobie prawo odmowy realizacji Zamówienia wzbudzającego wątpliwości lub zawierającego niekompletne dane. Bromarkt może zwrócić się do Klienta z prośbą o uzupełnienie Zamówienia.
- Dostawa Produktu do miejsca wskazanego przez Klienta w Zamówieniu nastąpi transportem Bromarkt albo przez firmę spedycyjną wybraną przez Bromarkt w terminie ustalonym indywidualnie z Klientem w Dni Robocze od godz. 6:00 do 22:00.
- Dostawa do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszt dostawy Produktu (w tym opłata za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) wskazany jest w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli zawarcia Umowy Sprzedaży oraz w potwierdzeniu Zamówienia, o którym mowa w pkt. IV ust. 2 lub 3 Regulaminu. Koszty dostawy nie obejmują wniesienia Produktu do mieszkania/domu, montażu Produktu, a także jego podłączenia, uruchomienia i ustawienia.
- Termin realizacji dostawy Produktu uzależniony jest od dostępności Produktu.
- Szacunkowy termin dostawy Produktu do Klienta podany jest w opisie danego Produktu na stronie Sklepu. W przypadku produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin, chyba że strony ustalą inaczej.
- Początek biegu terminu dostawy liczy się w następujący sposób:
- w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektronicznej lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego lub rozliczeniowego Bromarkt,
- w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności gotówką za pobraniem lub przy odbiorze osobistym – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży
- Bromarkt zastrzega sobie prawo do wydłużenia czasu realizacji lub anulowania Zamówienia z przyczyn od siebie niezależnych (np. okres świąteczny, braki produkcyjne zakładów, przerwy urlopowe, brak dostępnego stanu magazynowego producenta).
- Produkty dostarczane są w opakowaniu producenta (jeżeli takie posiadają), z przeznaczeniem do samodzielnego montażu przez Klienta lub jako gotowe Produkty bez opakowania - w zależności od ich przeznaczenia i konstrukcji. Informacja o tym, w jakiej postaci Produkt będzie znajdował się w chwili zakupu jest umieszczona na stronie internetowej Sklepu lub w wiadomości e-mail potwierdzającej Zamówienie Klienta.
- W przypadku niedostępności części Produktów objętych Zamówieniem, Klient jest niezwłocznie informowany o stanie realizacji Zamówienia i podejmuje decyzje o sposobie jego realizacji (częściowa realizacja, wydłużenie czasu oczekiwania, odstąpienie od części Zamówienia). Klient nie może odstąpić od całości Zamówienia, w przypadku braku tylko niektórych Produktów, jeżeli niedostępne Produkty nie są konieczne do prawidłowego korzystania z produktów dostępnych. W przypadku częściowej realizacji Zamówienia, Klient dokona zapłaty tylko za dostępne Produkty.
- Sklep nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane nieprawidłowościami (w tym pomyłkami) popełnionymi przez Klienta podczas składania Zamówienia, w wyniku których Produkt nie dotarł do adresata, a także za nieuzasadnioną odmowę odbioru Produktu. Koszty związane z ponowną wysyłką Produktu do Klienta oraz obsługą takiego Zamówienia ponosi Klient.
- Klient potwierdza odbiór Produktu pisemnym pokwitowaniem. Z chwilą pokwitowania na Klienta przechodzi prawo własności Produktu oraz wszelkie ryzyka związane z posiadaniem i użytkowaniem Produktu, a w szczególności ryzyko utraty lub uszkodzenia.
- Odbierając Produkt Klient jest zobowiązany do kontroli zgodności ilościowej z Zamówieniem oraz kontroli czy Produkt lub opakowanie nie posiadają uszkodzeń mechanicznych powstałych podczas transportu. Klient jest zobowiązany dokonać kontroli ilościowej, a także w przypadku uszkodzenia opakowania – jakościowej, w obecności osoby dostarczającej Zamówienie. Warunkiem rozpatrzenia reklamacji w przypadku uszkodzenia w transporcie jest spisanie protokołu reklamacji i dostarczenie go do Bromarkt.. Uszkodzone opakowanie powinno zostać zachowane i jest niezbędne do prawidłowego rozpatrzenia reklamacji.
VII. ZMIANA I ANULOWANIE ZAMÓWIEŃ
- Klient może zmienić lub anulować Zamówienie w części lub w całości, pod warunkiem że zmiana lub anulowanie Zamówienia zostanie potwierdzone przez Bromarkt.
- Po otrzymaniu informacji Bromarkt skontaktuje się z Klientem w celu uzgodnienia zmiany, lub anulowania Zamówienia.
- W przypadku zmiany lub anulowania Zamówienia po dokonaniu wpłaty zaliczki, zaliczka podlega zwrotowi w terminie 5 Dni Roboczych od dnia, w którym Zamówienie zostało anulowane lub zmienione.
- Po złożeniu Zamówienia, w przypadku zmiany cech lub właściwości Produktu (np. wybarwienia mebla, koloru tapicerki), Klient zostanie poinformowany o tym fakcie przez Bromarkt. W takim przypadku Klient ma prawo do anulowania Zamówienia.
- Bromarkt zastrzega sobie prawo anulowania Zamówienia w przypadku nieprzewidzianych zmian w parametrach zamówionego Produktu lub zmian podanych przez producenta.
VIII. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Klient, który zawarł umowę na odległość może odstąpić od umowy bez podania przyczyny w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty odebrania Produktu przez Klienta lub osobę przez niego wskazaną. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Przykładowy wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.
- Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
- dla umowy, w wykonaniu której Bromarkt wydaje Produkt, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności – od objęcia Produktu w posiadanie przez Klienta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która: (1) obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części albo (2) polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów,
- dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
- Klient ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić Produkt Bromarkt lub przekazać go osobie upoważnionej przez Bromarkt do odbioru, chyba że Bromarkt zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
- Zwrotu Produktu można dokonać poprzez odesłanie Produktu przez Klienta za pomocą firmy kurierskiej lub innej na adres Bromarkt. Bromarkt nie przyjmuje przesyłek odsyłanych za pobraniem. Do przesyłki zwrotnej należy dołączyć pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy, o którym mowa w ust. 1 powyżej, wskazując numer rachunku bankowego na który Bromarkt ma zwrócić płatność.
- Bromarkt z chwilą otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, przesyła na adres e-mail Klienta potwierdzenie jego otrzymania oraz niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy, zwraca Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu, z zastrzeżeniem ust. 7 i 8 poniżej.
- Bromarkt dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Jeżeli Bromarkt nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Klienta może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej
- Jeżeli Klient wybrał sposób dostarczenia Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie, Bromarkt nie jest zobowiązany do zwrotu Klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- Klient ponosi tylko bezpośredni koszt zwrotu Produktu, chyba że Bromarkt zgodził się ponieść ten koszt.
- W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie Usługi Elektronicznej - treści cyfrowej lub usługi cyfrowej Usługodawca od dnia otrzymania oświadczenia Usługobiorcy o odstąpieniu od umowy nie może wykorzystywać treści innych niż dane osobowe dostarczone lub wytworzone przez Usługobiorcę w trakcie korzystania z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej dostarczonych przez Usługodawcę z wyjątkiem treści, które:
- są użyteczne wyłącznie w związku z treścią cyfrową lub usługą cyfrową, które stanowiły przedmiot umowy,
- dotyczą wyłącznie aktywności Usługobiorcy w trakcie korzystania z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej dostarczonych przez Usługodawcę,
- zostały połączone przez Usługodawcę z innymi danymi i nie mogą zostać z nich wydzielone lub mogą zostać wydzielone jedynie przy nakładzie niewspółmiernych wysiłków,
- zostały wytworzone przez Usługobiorcę wspólnie z innymi konsumentami, którzy nadal mogą z nich korzystać.
- Z wyjątkiem przypadków, o których mowa w ust. 10 pkt a)–c) powyżej, Usługodawca na żądanie Usługobiorcy udostępnia mu treści inne niż dane osobowe, które zostały dostarczone lub wytworzone przez Usługobiorcę w trakcie korzystania z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej dostarczonych przez Usługodawcę. W przypadku odstąpienia od umowy Usługodawca może uniemożliwić Usługobiorcy dalsze korzystanie z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej, w szczególności przez uniemożliwienie Usługobiorcy dostępu do treści cyfrowych lub usługi cyfrowej lub zablokowanie konta użytkownika, co nie ma wpływu na uprawnienia Usługobiorcy, o których mowa w zdaniu poprzedzającym. Usługobiorca ma prawo odzyskać treści cyfrowe od Usługodawcy nieodpłatnie, bez przeszkód ze strony Usługodawcy w rozsądnym terminie i powszechnie używanym formacie przeznaczonym do odczytu maszynowego.
- Prawo do odstąpienia od umowy przez konsumenta jest wyłączone w odniesieniu do umowy:
- o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości,
- w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy,
- w której przedmiotem świadczenia jest produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- w której przedmiotem świadczenia są produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
- w której konsument wyraźnie żądał, aby sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza produkty inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub produktów,
- o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, w przypadku których konsument wyraźnie zażądał od sprzedawcy, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta.
- W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
- Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- Klient ma możliwość skorzystania z prawa zwrotu Produktu do 30 dni kalendarzowych od dnia odebrania Produktu. W takim przypadku zastosowanie znajdują ust. 4 zdanie pierwsze i drugie oraz ust. 5-7 powyżej.
- Postanowienia niniejszego punktu dotyczące odstąpienia od umowy stosuje się do umów zawartych od dnia 1 stycznia 2021 roku, również do Klienta lub Usługobiorcy będącego osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści umowy wynika, że nie poosiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, niewynikającego z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej udostępnionego na podstawie przepisów o CEiDG.
IX. PROCEDURA REKLAMACYJNA
- Niniejszy punkt określa procedurę reklamacji wspólną dla wszystkich reklamacji składanych do Bromarkt, w szczególności reklamacji dotyczących Produktu, Umów Sprzedaży, Usług Elektronicznych oraz pozostałych reklamacji związanych z działaniem Bromarkt lub Sklepu.
- Reklamacja może zostać złożona:
- pisemnie na adres siedziby sklepu,
- w formie elektronicznej na adres: biuro@bromarkt.pl.
- za pośrednictwem formularza elektronicznego znajdującego się na stronie Sklepu.
- Reklamacja powinna zawierać:
- informacje i okoliczności dotyczące przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości,
- żądanie Klienta oraz
- dane kontaktowe Klienta.
- Produkt podlegający reklamacji należy przesłać lub zwrócić na adres siedziby sklepu.
- Ustosunkowanie się do reklamacji przez Bromarkt następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.
- Podstawa i zakres odpowiedzialności Bromarkt są określone przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w tym Kodeks Cywilny, Ustawę o Prawach Konsumenta, Ustawę o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Odbierając Produkt Klient jest zobowiązany do sprawdzenia, czy przesyłka nie posiada uszkodzeń powstałych podczas transportu. W przypadku powzięcia wątpliwości przez Klienta co do możliwości uszkodzenia Produktu, przesyłkę należy otworzyć w obecności kuriera lub pracownika Sklepu – w celu sprawdzenia, czy w czasie transportu powstały jakiekolwiek uszkodzenia Produktu - i umieścić odpowiednią adnotację w protokole. Reklamacje uszkodzeń powstałych w trakcie transportu, które w żaden sposób nie dotknęły samego Produktu nie będą uwzględniane, a Klient zostanie obciążony kosztem powtórnej dostawy Produktu. Sprawdzenie przesyłki przy odbiorze jest niezbędnym warunkiem uwzględnienia ewentualnych roszczeń Klienta z tytułu uszkodzenia przesyłki w transporcie.
- Warunkiem rozpatrzenia ewentualnej reklamacji dotyczącej uszkodzeń mechanicznych powstałych podczas transportu jest spisanie w obecności kuriera lub pracownika firmy protokołu reklamacji. Protokół Klient zobligowany jest dołączyć do zgłoszenia reklamacyjnego.
- Wszelkie wady dostarczonego Produktu, braki ilościowe akcesoriów montażowych lub elementów mebli ujawnione po chwili odbioru Produktu powinny zostać niezwłocznie zgłoszone do pracowników obsługi Sklepu.
- Różnice wynikające z indywidualnych ustawień komputera Klienta (kolor, proporcje itp.) nie mogą być podstawą reklamacji zakupionego Produktu. Zdjęcia przedstawione na stronie Sklepu są poglądowe, tkaniny i kolory mogą się nieznacznie różnić od rzeczywistych.
- Gwarancja oraz inne uprawnienia przewidziane ustawą nie obowiązują, gdy Produkt dotknięty jest uszkodzeniami mechanicznymi pochodzenia zewnętrznego. Przed odebraniem przesyłki należy sprawdzić, czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie. W szczególności należy zwrócić uwagę na stan opakowań lub taśm naklejonych na przesyłkę. Sprawdzenie przesyłki przy odbiorze jest niezbędnym warunkiem uwzględnienia ewentualnych roszczeń Klienta z tytułu uszkodzenia czy okradzenia przesyłki w transporcie.
- Reklamacje dotyczące mebli tapicerowanych w obiciu ze skór naturalnych, wynikających z nich właściwości np. blizny, nakłucia owadów, rozciągnięcie lica, zrogowacenia, a także pewne różnice w grubości, miękkości itd., które znawca może określić jako ślady naturalnej szlachetności skóry nie mogą stanowić podstawy do reklamacji.
- Właściwości naturalne drewna takie jak miejscowe odbarwienia, słoje, sęki, różnice w odcieniach, przyjęciach lakieru itd. nie mogą stanowić podstawy do reklamacji.
X. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
- Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa punkt kontaktowy (telefon: 22 55 60 333, e-mail: kontakt.adr@uokik.gov.pl lub adres pisemny: Pl. Powstańców Warszawy 1, Warszawa.), którego zadaniem jest między innymi udzielanie pomocy konsumentom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
- Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego (więcej informacji na stronie: http://www.spsk.wiih.org.pl/),
- wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej (więcej informacji na stronie inspektora właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez Bromarkt) oraz
- pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są między innymi mailowo pod adresem porady@dlakonsumentow.pl oraz pod numerem infolinii konsumenckiej 801 440 220 (infolinia czynna w Dni Robocze, w godzinach 8:00 - 18:00, opłata za połączenie wg taryfy operatora).
- Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług (więcej informacji na stronie samej platformy lub pod adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: www.polubowne.uokik.gov.pl/platforma-odr,161,pl.html)..)
XI. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
- Niniejszy punkt Regulaminu oraz postanowienia w nim zawarte dotyczą wyłącznie Klienta lub Usługobiorcy niebędącego konsumentem, a od dnia 1 stycznia 2021 roku i dla umów zawartych od tego dnia również Klienta lub Usługobiorcy niebędącego osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści umowy wynika, że nie poosiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej udostępnionego na podstawie przepis ów o CEiDG.
- Bromarkt przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym konsumentem w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Bromarkt.
- Z chwilą wydania przez Bromarkt Produktu przewoźnikowi przechodzą na Klienta niebędącego konsumentem korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu. Bromarkt w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Klientowi oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
- W razie przesłania Produktu do Bromarkt za pośrednictwem przewoźnika Klient niebędący konsumentem obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
- Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Bromarkt z tytułu rękojmi za Produkt wobec Klienta nie będącego konsumentem zostaje wyłączona.
- W wypadku Usługobiorców niebędących konsumentami Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy stosownego oświadczenia.
- Odpowiedzialność Usługodawcy/Bromarkt w stosunku do Usługobiorcy/Klienta niebędącego konsumentem, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona - zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie - do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych. Usługodawca/Bromarkt ponosi odpowiedzialność w stosunku do Usługobiorcy/Klienta niebędącego konsumentem tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści.
- Wszelkie spory powstałe pomiędzy Bromarkt/Usługodawcą, a Klientem/Usługobiorcą niebędącym konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Bromarkt/Usługodawcy.
XII. OPINIE W SKLEPIE INTERNETOWYM
- Klient Sklepu ma możliwość dobrowolnego i nieodpłatnego wystawienia opinii dotyczącej zakupów dokonanych w Sklepie. Przedmiotem opinii może być także ocena, zdjęcie lub recenzja zakupionego Produktu w Sklepie.
- Bromarkt po dokonanych zakupach w Sklepie przekazuje dane niezbędne do stworzenia zaproszenia e-mail firmie obsługującej proces ankietowania. Wysyłka ankiet oraz proces zbierania opinii w formularzach jest obsługiwany w pełni przez firmę TrustMate SA z siedzibą Bartoszowicka 3, 51-641 Wrocław. TrustMate S.A. wysyła do Klienta wiadomość e-mail z prośbą o wystawienie opinii oraz linkiem do formularza online umożliwiającego jej wystawienie – formularz online umożliwia udzielenie odpowiedzi na pytania Bromarkt dotyczące zakupów, ich ocenę, dodanie własnego opisu dot. opinii oraz zdjęcia zakupionego Produktu. W razie braku wystawienia opinii po otrzymaniu pierwszego zaproszenia do wystawienia opinii TrustMate może ponowić wysyłkę zaproszenia.
- Opinia może być wystawiona jedynie przez Klienta, który dokonał zakupów w Sklepie.
- Wystawione przez Klienta opinie są publikowane przez Sprzedawcę w Sklepie oraz wizytówce TrustMate.io.
- Wystawienie opinii nie może być wykorzystywane przez Klienta do działań bezprawnych, w szczególności do działań stanowiących czyn nieuczciwej konkurencji wobec Bromarkt, czy też działań naruszających dobra osobiste, prawa własności intelektualnej lub inne prawa Bromarkt lub osób trzecich.
- Opinia może być wystawiona tylko do faktycznie zakupionych Produktów w Sklepie. Zabronione jest zawieranie fikcyjnych/pozornych Umów Sprzedaży w celu wystawienia opinii. Autorem opinii nie może być także sam Bromarkt ani jego pracownicy bez względu na podstawę zatrudnienia.
- Wystawiona opinia może zostać w każdym czasie usunięta przez jej autora.
XIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Aktualny Formularz Zamówień, reklamacji oraz innych dokumentów umieszczone są na stronie internetowej Sklepu.
- Bromarkt ma prawo do zmiany niniejszego Regulaminu. O wszelkich zmianach Regulaminu Klient zostanie poinformowany na wskazany przez Klienta adres e-mail. Zmiany Regulaminu wchodzą w życie w terminie 14 dni od daty poinformowania Klienta o zmianie Regulaminu.
- Bromarkt zastrzega sobie prawo do zmiany cen Produktów znajdujących się w ofercie, wprowadzania nowych Produktów do oferty Sklepu, usuwania Produktów z oferty Sklepu, przeprowadzania, zmieniania lub odwoływania akcji promocyjnych na stronie Sklepu.
- Wszelkie załączniki do Regulaminu stanowią jego integralną część. W przypadku sprzeczności postanowień poszczególnych Załączników z postanowieniami niniejszego Regulaminu, pierwszeństwo mają postanowienia Załączników.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie przepisy: dla osób prowadzących działalność gospodarczą - przepisy Kodeksu Cywilnego, dla konsumentów – przepisy Kodeksu Cywilnego oraz Ustawy o Prawach Konsumenta.
- Niniejszy regulamin obowiązuje od dnia 2 sierpnia 2024 roku.
Wzór formularza odstąpienia od Umowy
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
– Adresat: Bromarkt MATEUSZ KASPRZAK, ul. Kępińska 17A, 98-400 Kuźnica Skakawska
– Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*)
umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*)
– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
– Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
– Adres konsumenta(-ów)
– Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
– Data
(*) Niepotrzebne skreślić